A fibra ceramica hè un materiale d'isolamentu termicu tradiziunale largamente utilizatu in industrie cum'è a metallurgia, i macchinari, l'elettronica, a ceramica, u vetru, a chimica, l'automobile, a custruzzione, l'industria ligera, a custruzzione navale militare è l'aerospaziale. Sicondu a struttura è a cumpusizione, a fibra ceramica pò esse classificata in i principali tipi: fibre à statu vetru (amorfe) è fibre policristalline (cristalline).
1. U metudu di pruduzzione per e fibre di statu di vetru.
U metudu di pruduzzione di fibre di vetruceramica implica a fusione di e materie prime in un fornu à resistenza elettrica. U materiale fusu à alta temperatura scorre per una uscita nantu à un tamburu rotante à alta velocità di una centrifuga multi-rulli. A forza centrifuga di u tamburu rotante trasforma u materiale fusu à alta temperatura in un materiale in forma di fibra. U materiale fusu à alta temperatura pò ancu esse trasfurmatu in materiale in forma di fibra essendu soffiatu cù un flussu d'aria à alta velocità.
2 Metudu di pruduzzione di fibre policristalline
Ci sò dui metudi di pruduzzione di policristallini.fibre ceramiche: metudu di i colloidi è metudu di i precursori.
Metudu colloidale: fà sali d'aluminiu solubili, sali di siliciu, ecc. in una suluzione colloidale cù una certa viscosità, è u flussu di suluzione hè furmatu in fibre essendu soffiatu da aria compressa o filatu da un discu centrifugu, è poi trasfurmatu in fibre di cristalli d'ossidu d'aluminiu-siliciu per via di trattamentu termicu à alta temperatura.
Metudu di precursore: Fate u sale d'aluminiu solubile è u sale di siliciu in una suluzione colloidale cù una certa viscosità, assorbite a suluzione colloidale uniformemente cù un precursore (fibra organica espansa), è poi realizate un trattamentu termicu per trasfurmà in fibra cristallina d'ossidu d'aluminiu-siliciu.
Data di publicazione: 07 d'aostu 2023